základní
informace

přihlášky
a žádosti

rozvrh

omluvenka

stránky
učitelů

Kontakty

e-mail: info@2zszdar.cz

 

telefon

škola - sekretářka

566 590 641

Další telefonní kontakty

 

školní kuchyně, 3 ZŠ:

566 591 427

736 472 471

jídelna, 2. ZŠ:

775 886 119

 

sportovní hala:

771 131 713

 

 

Odkazy

Město Žďár n. S.
MŠMT

 

Výchovný poradce



Výchovným poradcem na naší škole je Mgr. Michaela Kudrnová (mkudrnova(z)2zsdar.cz).

 

Úřední hodiny

  • pondělí 13:45 - 14:45 (změna od školního roku 2024/25)
  • Výchovnou poradkyni najdete ve 2. patře č. 49 - kabinet Vv a školní poradenské pracoviště.

 

Výchovný poradce úzce spolupracuje s metodikem prevence (Mgr. Jana Hájková)


Náplň práce výchovného poradce:

  • zajištění vyšetření žáků v pedagogicko-psychologické poradně na doporučení třídních učitelů
  • péče o žáky se specifickými vývojovými poruchami učení nebo chování – pomoc při přípravě plánů pedagogické podpory pro tyto žáky, jejich projednávání a vyhodnocování účinnosti
  • péče o žáky nadané a talentované – jejich vyhledávání společně s třídními učiteli, návrh další péče o tyto žáky
  • shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů
  • sledování žáků s neprospěchem a ve spolupráci s ostatními vyučujícími hledání způsobů řešení tohoto problému
  • pomoc při řešení konfliktních situací ve škole
  • spolupráce s dalšími odborníky: z pedagogicko-psychologické poradny, ze střediska výchovné péče, s kurátorem pro mládež, s úřadem práce

 

Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami

  • Hlavní náplní práce výchovného poradce na I. i na II. stupni je spolupráce na řešení problémů dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Nejčastěji se jedná o specifické vývojové poruchy učení (zejména dyslexie, dysortografie, dysgrafie a dyskalkulie).
  • Děti, jejichž výkony v některých předmětech neodpovídají vynaložené snaze, mohou být vyšetřeny v pedagogicko – psychologické poradně. Zjistí-li odborníci, že neúspěch ve školní práci je způsoben právě některou z poruch učení nebo jejich kombinací, má toto dítě právo na zohlednění poruchy a na práci se speciálními pomůckami nebo využití jiné formy práce. V případě těžších forem specifických poruch učení nebo zdravotního postižení žáka přichází do školy z poradny písemné doporučení žáka k intervenci. Při intervenci je žák zařazen běžné třídy základní školy, ve které je mu věnována zvláštní péče formou výuky podle individuálního vzdělávacího plánu. Žák může v hodinách využívat různé kompenzační pomůcky (např. přehledy gramatiky, kalkulátor), rodiče se s vyučujícími domluví na formě hodnocení (klasifikace známkami nebo slovně) a také na formě spolupráce se školou.

 

Volba povolání

  • poskytuje poradenskou činnost v této oblasti pro žáky a rodiče
  • informuje o studijních možnostech
  • pomáhá při vyplnění přihlášek ke studiu
  • zpracovává přehledy o přijetí žáků

Podrobnosti o volbě povolání

 

->na úvodní stránku   ->na začátek stránky