Výchovný poradce
Výchovným poradcem na naší škole je Mgr. Michaela Kudrnová
(mkudrnova(z)2zsdar.cz).
Úřední hodiny
- pondělí 13:45 - 14:45 (změna od školního roku 2024/25)
- Výchovnou poradkyni najdete ve 2. patře č. 49 -
kabinet Vv a školní poradenské pracoviště.
Výchovný poradce úzce spolupracuje s
metodikem prevence (Mgr. Jana Hájková)
Náplň práce výchovného poradce:
- zajištění vyšetření žáků v pedagogicko-psychologické poradně na
doporučení třídních učitelů
- péče o žáky se specifickými vývojovými poruchami učení nebo
chování – pomoc při přípravě plánů pedagogické podpory pro tyto žáky,
jejich projednávání a vyhodnocování účinnosti
- péče o žáky nadané a talentované – jejich vyhledávání společně s
třídními učiteli, návrh další péče o tyto žáky
- shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské
péči specializovaných poradenských zařízení v souladu se zákonem o
ochraně osobních údajů
- sledování žáků s neprospěchem a ve spolupráci s ostatními
vyučujícími hledání způsobů řešení tohoto problému
- pomoc při řešení konfliktních situací ve škole
- spolupráce s dalšími odborníky: z pedagogicko-psychologické
poradny, ze střediska výchovné péče, s kurátorem pro mládež, s úřadem
práce
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
- Hlavní náplní práce výchovného poradce na I. i na II. stupni je
spolupráce na řešení problémů dětí se speciálními vzdělávacími
potřebami. Nejčastěji se jedná o specifické vývojové poruchy učení
(zejména dyslexie, dysortografie, dysgrafie a dyskalkulie).
- Děti, jejichž výkony v některých předmětech neodpovídají
vynaložené snaze, mohou být vyšetřeny v pedagogicko – psychologické
poradně. Zjistí-li odborníci, že neúspěch ve školní práci je způsoben
právě některou z poruch učení nebo jejich kombinací, má toto dítě
právo na zohlednění poruchy a na práci se speciálními pomůckami nebo
využití jiné formy práce. V případě těžších forem specifických poruch
učení nebo zdravotního postižení žáka přichází do školy z poradny
písemné doporučení žáka k intervenci. Při intervenci je žák zařazen
běžné třídy základní školy, ve které je mu věnována zvláštní péče
formou výuky podle individuálního vzdělávacího plánu. Žák může v
hodinách využívat různé kompenzační pomůcky (např. přehledy gramatiky,
kalkulátor), rodiče se s vyučujícími domluví na formě hodnocení
(klasifikace známkami nebo slovně) a také na formě spolupráce se
školou.
Volba povolání
- poskytuje poradenskou činnost v této oblasti pro žáky a rodiče
- informuje o studijních možnostech
- pomáhá při vyplnění přihlášek ke studiu
- zpracovává přehledy o přijetí žáků
Podrobnosti o volbě povolání
|