ICT plán školy
Plán ICT je z důvodu komplexního zabezpečení prvků školní počítačové sítě k nahlédnutí:
-
v ředitelně
-
u ICT koordinátora
-
v kanceláři školy
Třídy s rozšířenou výukou informatiky
Od šk. roku 2002/03 otevíráme v 6. ročníku třídu s rozšířenou výukou informatiky a
výpočetní techniky.
Pracuje se zde podle školního vzdělávacího plánu
pro základní vzdělávání Škola poznávání a porozumění, č.u.: 289/2007, v
úpravě pro třídy s rozšířenou výukou informatiky a výpočetní techniky.
Přihlásit se
mohou děti z pátých tříd libovolné školy.
Přihlásit se mohou i ty děti, které si zároveň podaly přihlášku na
osmileté gymnázium.
Přijímací zkoušky pro školní rok
2023/24 proběhnou v úterý 25. dubna 2023.
Přihlášky je třeba podat do pátku 21.
dubna 2023.
Dokumenty ke stažení:
Předpokladem pro úspěšné zvládnutí výuky je dobrý prospěch a chuť opravdu pracovat s PC (v
žádném případě se nejedná o hraní her!)
Bezpečný internet
-
Nenech to být
Naše
škola se zapojila do projektu pomáhajícího v boji proti šikaně. Kdokoliv
může pomocí webu www.nntb.cz
varovat před šikanou ve svém okolí. Šikanu může oznámit sám postižený,
ale i kamarádi, kteří si všimli, že se někomu děje nějaká křivda. Zprávu
o šikaně nebo jejím zárodku - vylučování z kolektivu - obdrží školní
metodik prevence - u nás p. uč.Hájková.
Pozor - škola: Základní škola Žďár nad Sázavou, Komenského 2
Soutěže a
projekty - 2022/23
Office
Arena - nominační kolo, 14. 2. 2023
Letos se soutěže zúčastnilo 9 žáků z 8.B a 9.B.
Všichni řešili otázky on-line testu.
Nejlépe si vedli:
J. Dokulil (8.B), K. Leksová (9.B) a Š.Trojanová
(8.B).
Do krajského kola postupují první 2
soutěžící. Mají za úkol navrhnout naučnou stezku.
Fotosoutěž
PhotoContest 2023
Do tradiční soutěže letos přispělo 5 žáků:
K.Ondráčková (9.B), V.Kolková (8.B), S.Topinková, M.Kubiš
a T.Srnský (všichni 6.B). Na 14 fotkách zpracovali témata:
Mosty, Práce a pracující člověk, Symetrie / asymetrie.
Fotka Školní chodba (Symetrie/Asymetrie)
byla vybrána do celostátního finále a její
autorka V.Kolková je pozvána na slavnostní
vyhodnocení do Prahy.
Podívejte se na
fotky od našich žáků nebo na celou
soutěžní fotogalerii.
S
Vysočinou bezpečně na internetu
Tvůrčí soutěž pořádaná krajem Vysočina -
letos na téma Digitální stopa
Svoje video přihlásili do soutěže
N.Holoubková, R. Krejčí a L.Kodys ze 7.B.
Čekáme na vyhodnocení.
Hodina
kódu
Podívejte se na pěkné programovací úkoly, od
loňska přibylo několik nových příběhů.
Pokud zkusíte DanceParty, vezměte si
sluchátka...
Odkaz:
https://hourofcode.com/us/cs/learn
Bobřík informatiky
Letos se konal 15. ročník.
V naší škole soutěžilo 211 žáků,
69 jich Bobříka ulovilo.
Vítězové v jednotlivých kategoriích:
Podrobné informace na webu soutěže -
www.ibobr.cz
Logická
olympiáda - krajské kolo, Jihlava - 4. 11. 2022
Do krajského kola postoupili 4 žáci.
Nejlépe si vedl David Kachlík, obsadil 6. místo v
kategorii A.
Logická olympiáda
- nominační kolo
V kategorii B (2. stupeň) soutěžilo 8
žáků.
-
J. Dokulil, 8.B
- postup do krajského kola
-
N. Holoubková, 7.B
-
B. Fialová, 8.B
Výsledková
listina kat. B. Všem soutěžícím se podařilo vyřešit víc než polovinu
úkolů a umístili se v první polovině celkového porovnání (kraj Vysočina
i ČR)
V kategorii A (3. - 5. třída) soutěžilo 21
dětí.
Nejlépe si vedli - a do krajského kola
postupují:
1. E. Dokulilová,
5.A (1. - 3. místo v
krajském porovnání)
2. E. Holoubková,
4.A
3. D. Kachlík, 5.A
Výsledková
listina kat. A (pouze první polovina soutěžících) - soubor
doc (Word).
V kategorii A1, A2 si soutěž vyzkoušely 3
děti z 1. a 2. třídy.
Přehled a výsledky soutěží a projektů
ve šk. roce 2021/22
Přehled a výsledky soutěží a projektů
ve šk. roce 2020/21
Přehled a výsledky soutěží a projektů ve šk. roce 2019/20
Přehled a výsledky soutěží a projektů ve šk. roce 2018/19
Přehled a výsledky soutěží a projektů
ve šk. roce 2017/18
Přehled a výsledky
soutěží a projektů ve šk. roce 2016/17
Přehled a výsledky
soutěží a projektů ve šk. roce 2015/16
Přehled a výsledky
soutěží a projektů ve šk. roce 2014/15
Přehled a
výsledky soutěží a projektů ve šk. roce 2013/14
Práce ve třídách s RVI
Plány práce se letos lehce mění - v září
se vracíme k nejdůležitějším tématům, která jsme vloni nestihli kvůli
uzavření škol.
Ve všech ročnících mají žáci 2 hodiny
informatiky týdně, pracují v počítačové učebně.
Obě hodiny se třída dělí na poloviny (po 15 žácích).
6. ročník - přibližný obsah učiva:
-
Ovládání klávesnice 10 prsty
(nebo alespoň 2 rukama)
-
Malování - podrobné zvládnutí bitmapového editoru, částečné srovnání různých
dovedností dětí.
-
Power Point - základy tvorby
prezentace
-
Práce se soubory - bezpečné
zvládnutí ukládání, kopií a přesunů, antivirový program
-
Lego WeDo - programovatelná
stavebnice -
ukázka
2017
-
Baltík nebo Scratch - základy programování
-
Internet - vyhledávání, stahování dat,
bezpečnost
-
MS Word - běžná práce s textem,
vkládání obrázků, jednoduchá grafika
7. ročník - přibližný obsah učiva
-
Zoner Callisto - základy zvládnutí vektorového graf. editoru - vlastní obrázky s pomocí
běžných nástrojů, práce s cliparty a bitmapovými obrázky, text
-
MS Word - tabulky
-
MS Excel - základy užití
tabulkového procesoru
-
MS Power Point - tvorba vlastních
prezentací, pokus o multimediální prezentace
-
Internet - vyhledávání a
zpracování informací...
-
Hardware - podrobnější seznámení
se součástkami uvnitř počítače a s exter. zařízeními
-
Informace a data - přenos
informací v PC a jejich zpracování
8. ročník - přibližný obsah učiva
-
Zoner Callisto - tvarování, logické
operace, práce s hladinami...
-
Zoner Photo Studio - digitální
fotografie
-
MS Word - formát odstavce, vzhled
stránky, styly, vícestránkové dokumenty
-
Elektronická pošta - funkce, běžné
použití, viry, spam...
-
Internet - fungování, výhody a
nebezpečí, průběžné využití pro vlastní práci
9. ročník - přibližný obsah učiva
-
Internet - vlastní webové stránky - MS Front Page
i HTML, CSS styly, Webnode, ....
viz pokusný web
-
Cloudové aplikace (úložiště,
programy...) - OneDrive, Prezi...
- Robolab, EV3 - programovatelná stavebníce LEGO - MindStorm for Schools
- PASCO - měřící systém - laboratoř v PC učebně, měření a
zpracování výsledků
- MS Excel (opakování, práce s více listy, podmínka, podmíněné formátování,
jednoduché funkce)
Programovatelná stavebnice LEGO MindStorms
EV3:
EV3 - závěr - školní rok 2021/22
a ještě
fotky z práce a převádění
EV3 -
závěr - školní rok 2020/21 - pouze fotky
EV3 - závěr - školní rok 2019/20
Vlastní modely jsme měli začít stavět a
programovat po jarních prázdninách.
To se ale zavřely školy. Stihli jsme
jen společnou práci.
EV3 -
závěr - školní rok 2018/19
EV3 -
závěr - školní rok 2017/18
EV3 -
závěr - školní rok 2016/17
EV3 -
závěr - školní rok 2015/16
EV3 -
závěr - školní rok 2014/15
Robolab - závěr - školní
rok 2013/14
Robolab -
závěr - školní rok 2012/13
Robolab -
závěr - školní rok 2011/12
Robolab -
závěr - školní rok 2010/11
Robolab -
závěr - školní rok 2009/10
Robolab -
závěr - školní rok 2008/09
Robolab -
závěr - školní rok 2007/08
Robolab -
závěr - školní rok 2006/07
Robolab -
závěr - školní rok 2005/06
|