základní
informace

přihlášky
a žádosti

rozvrh

omluvenka

stránky
učitelů

Kontakty

e-mail: info@2zszdar.cz

telefon

škola-info, ústředna:

566 625 515

ředitel:

566 625 540

zástupce:

566 620 266

 

Odkazy

Město Žďár n. S.
MŠMT

 

 

 

 

 

Využití systému Robolab ve výuce informatiky

(Projekt SIPVZ 0378P2005)

Zařazení do výuky

Praktické činnosti - 9.B - Modelování

  • seznámení se stavebnicí,

  • jednoduché auto (2 motory, kostka, tlakový senzor) dle návodu,

  • jednoduché auto - vlastní návrh,

  • auto s konstrukcí pro připojení senzorů dle návodu, tlakový a světelný senzor,

  • stroje a strojní součásti dle návodu.

 

 

Praktické činnosti - 9.AC, 9.B - Výroba a rozvod el. energie

  • solární panel a motor nebo žárovka

  • motor jako generátor

 

Informatika - 9.B

1. seznámení s kostkou RCX, IR věží, programem Robolab

2. režim Pilot

  • čtení a vytváření jednoduchých programů,

  • nekonečný cyklus,

  • ovládání jednotlivých portů na kostce,

  • načtení programu do kostky,

  • úkoly typu: motory pracují nějakou dobu, pak se zastaví a rozsvítí se žárovka (včetně použití tlakového a světelného spínače)

3. režim Inventor 1

  • orientace v okně, panely Tools (nástroje) a Function (funkce),

  • vložení ikon, provázání cívkou,

  • vlastní jednoduché programy (ikony žárovka, motor, tlakový a světelný senzor, stopka, zvuk)

  • úkoly typu: auto jede, po nárazu do zdi zastaví a zatroubí, auto se rozjede až při dostatečně velkém osvětlení...

 

 

4. režim Inventor 2

  • práce s modifikátory - tj. jak přiřadit motoru nebo žárovce vlastnosti

  • vložení textu a číselných údajů

  • skoky v programu

  • úkoly typu: semafor - postupně se rozsvěcují světla, dveře se otevírají na dotek, auto se rozjíždí postupně.

5. režim Inventor 3

  • větvení programu (If-Else) - program běží po jedné nebo po druhé větvi,

  • větvení s opakováním,

  • větvení paralelní - akce v jednotlivých větvích běží nezávisle na sobě

  • úkoly typu: fotobuňka, auto jede po bílé ploše, na tmavé čáře zastaví, couvne, pootočí se, jede dál.

6. režim Inventor 4

  • nové senzory - teplotní a rotační

  • proměnné - kontejnery

  • úkoly typu: žárovka svítí (ev. motor se točí) víc nebo míň v závislosti na hodnotě zadané do kontejneru, jak lze změnit hodnoty v kontejneru, dopravní pás přemístí určený počet výrobků a pak se zastaví...

7. závěrečná práce

  • sestavení a naprogramování vlastního modelu

  • zpracování webové stránky (popis modelu, programu, úprava fotografií...)

 

 

->na úvodní stránku   ->na začátek stránky