základní
informace

přihlášky
a žádosti

rozvrh

omluvenka

stránky
učitelů

Kontakty

e-mail: info@2zszdar.cz

 

telefon

škola - sekretářka

566 590 641

Další telefonní kontakty

 

školní kuchyně, 3 ZŠ:

566 622 404

jídelna, 2. ZŠ:

566 625 164

 

sportovní hala:

566 621 922

 

 

Odkazy

Město Žďár n. S.
MŠMT

 

 

ICT plán školy

Plán ICT je z důvodu komplexního zabezpečení prvků školní počítačové sítě k nahlédnutí:

  • v ředitelně

  • u ICT koordinátora

  • v kanceláři školy


Třídy s rozšířenou výukou informatiky

Od šk. roku 2002/03 otevíráme v 6. ročníku třídu s rozšířenou výukou informatiky a výpočetní techniky.

Pracuje se zde podle školního vzdělávacího plánu pro základní vzdělávání Škola poznávání a porozumění, č.u.: 289/2007, v úpravě pro třídy s rozšířenou výukou informatiky a výpočetní techniky.

Přihlásit se mohou děti z pátých tříd libovolné školy.

Přihlásit se mohou i ty děti, které si zároveň podaly přihlášku na osmileté gymnázium.

 

Přijímací zkoušky ve školním roce 2016/17 (pro žáky 6. ročníku ve šk. roce 2017/18) proběhly v pátek 28. 4. 2017. Seznam přijatých a nepřijatých žáků

 

Předpokladem pro úspěšné zvládnutí výuky je dobrý prospěch a chuť opravdu pracovat s PC (v žádném případě se nejedná o hraní her!)


Bezpečný internet

 

  • Nenech to být
    Naše škola se zapojila do projektu pomáhajícího v boji proti šikaně. Kdokoliv může pomocí webu www.nntb.cz varovat před šikanou ve svém okolí. Šikanu může oznámit sám postižený, ale i kamarádi, kteří si všimli, že se někomu děje nějaká křivda. Zprávu o šikaně nebo jejím zárodku - vylučování z kolektivu - obdrží školní metodik prevence - u nás p. uč.Hájková.
    Pozor - škola: Základní škola Žďár nad Sázavou, Komenského 2


Soutěže a projekty - školní rok 2017/18

 

 

Hodina programování - Hour of Code

V týdnu od 4. do 10. 12. probíhá celosvětový týden programování.

Můžete si vyzkoušet jednoduché i těžší úkoly v prostředí známém z kreslených seriálů.

Úvodní stránka: https://hourofcode.com/cz/cs/learn

 

Kodu Cup 2017

Vlastní hru do soutěže připravilo 5 žáků 2. stupně.

Do finále ČR postupují Jakub Aldorf (6.B), Jiří Kolek (7.A) a Vojtěch Burian (8.B).

Finálové setkání proběhne ve čtvrtek 21.12. v Pardubicích.

Podrobné informace

 

Bobřík informatiky

V týdnu od 6. do 15. 11. probíhal 10. ročník soutěže Bobřík informatiky.

Účastnilo se 44 páťáků (MINI), 60 šesťáků a 40 sedmáků (BENJAMÍN), 27 osmáků a 8 deváťáků (KADET).

V kategorii MINI Bobříka ulovilo 19 žáků (aspoň 120 bodů).

Nejlépe si vedli Jiří Uchytil a Ondra Urban z 5.A (oba 176 bodů) a Šimon Vokurka z 5.B (172 bodů).

V kategorii BENJAMÍN jsme měli 37 úspěšných řešitelů (aspoň 150 bodů).

Nejvíc bodů ulovil Matyáš Kunstmüller ze 7.B (228 bodů), celkově 2. byl David Sobola ze 6.A (212 bodů). 3. místo obsadil Šimon Slavík ze 6.B (210 bodů).

V 7.A zvítězil Tomáš Grygar (184 bodů, 13. místo).

V kategorii KADET zvítězil Eduard Dítě (9.B), získal plný počet bodů a stává se tak jedním z vítězů v celé ČR. 2. místo vybojoval Jiří Šichta (8.A, 212 b.). V 9.A byl nejlepší Samuel Pecka (celkem 7. místo, 196 b.). V kategorii KADET jsme měli 15 úspěšných řešitelů.

Výsledky - úspěšní řešitelé (pdf)

 

Po skončení soutěže bude možné opět se přihlásit kódem žáka a prohlédnout si správné řešení.

Pro všechny zájemce je stále otevřen Archiv testů. Stačí se jen podívat - www.ibobr.cz.

Letos organizátoři připravili i aplikaci pro mobily s OS Android.

 

Fotografická soutěž PhotoContest

Gymnázium Oty Pavla v Praze opět otevírá tradiční projekt PhotoBase.

V letošním ročníku soutěže PhotoContest můžete po registraci vkládat fotografie na téma:

  • Portrét - max. 3 snímky

  • Strom !? - max. 3 snímky

  • Reportáž - 4 fotky sestavené do 1 snímku

Doporučená velikost snímku je max. 800 px.

Úpravu fotografií (výřez, zmenšení) i sestavení reportáže můžete připravit i ve škole v programu Zoner Photo Studio - informace u p. uč. Pastyříkové

Vkládání snímků je otevřeno od 6. 11. 2017 do 15. 1. 2018. Fotografie zobrazené v Galerii lze hodnotit.

 

Korespondenční seminář programování - začátečníci

Matematicko-fyzikální fakulta Univerzity Karlovy nabízí žákům základních i středních škol projekt, ve kterém mohou řešit logické programátorské úkoly. Pracovat lze v jakémkoliv programu. Web KSP-Z

Ukázka úkolů 1. kola - řešení je možné odeslat do 4. 12. 2017

Zájemci mohou využít základní kurz programování v prostředí Python.

 

Vím proč

Fyzikální projekt/soutěž. Natočte pěkný pokus, video odešlete do konce března. Pracovat můžete buď sami nebo v max. tříčlenném družstvu.

Vaši práci zhodnotí odborná porota, můžete si ji pak prohlédnout v konkurenci dalších soutěžních snímků na webu Vím proč. A nebo se jen podívejte na pěkné pokusy.

 

Logická olympiáda

Nominační kolo proběhlo od 1. do 14. října:

  • kat. A - 1. Roman Pohanka (3.B)

  • kat. B - 1. Eduard Dítě (8.B) - oba postoupili do krajského kola.

V kraji obsadil Roman 32. místo a Eda 24. místo asi z 50 soutěžících.

Podrobná výsledková listina pro obě kategorie - pdf

 

Setkání Baltíků v Praze

Hru nebo animovaný příběh (Červená Karkulka - pouze 1. stupeň, Superhrdinové, volné téma) můžete připravovat do 31. 10.

Autoři nejlepších prací je pak budou obhajovat na finále v Praze 11. 11.

Podrobnosti na webu organizátora

 

Psaní hravě

Školní licence (200,- Kč bylo možné zaplatit do 16. 6.) platí do konce roku 2017 (do 31. 12). Zkušební lekce: www.psanihrave.cz.
Zájemci o ukázkové hodiny psaní 10 prsty mohou přijít v září na uč. 13 v úterý odpoledne.

 

Vědomostní test - Kraje pro bezpečný internet 2017

Opět se můžete zúčastnit dlouhodobé soutěže ve znalostech o bezpečí a nástrahách internetu.

Registrace je možná na stránkách www.kpbi.cz - i bez přihlášení si můžete v sekci Pro děti a mládež projít několik pěkných prezentací (videa, příběhy...). Po přihlášení je pro zájemce připraven každý měsíc od května do října vědomostní test.

 

 

S Vysočinou bezpečně na internetu - Internet věcí

Tvůrčí soutěž kraje Vysočina - můžete připravit video, fotopříběh, komiks.

Pracovat můžete sami nebo ve skupině - max. 5 žáků.

Termín pro odevzdání prací: 6. 12. 2017.

 

 

Přehled a výsledky soutěží a projektů ve šk. roce 2016/17

Přehled a výsledky soutěží a projektů ve šk. roce 2015/16

Přehled a výsledky soutěží a projektů ve šk. roce 2014/15

Přehled a výsledky soutěží a projektů ve šk. roce 2013/14


Práce ve třídách s RVI

Ve všech ročnících mají žáci 2 hodiny informatiky týdně, pracují v počítačové učebně.

Obě hodiny se třída dělí na poloviny (po 15 žácích).

6. ročník - přibližný obsah učiva:

  • Malování - podrobné zvládnutí bitmapového editoru, částečné srovnání různých dovedností dětí.

  • Power Point - základy tvorby prezentace

  • Práce se soubory - bezpečné zvládnutí ukládání, kopií a přesunů, antivirový program

  • Lego WeDo - programovatelná stavebnice - ukázka 2017

  • Baltík - základy programování

  • Internet - vyhledávání, stahování dat, bezpečnost

  • MS Word - běžná práce s textem, vkládání obrázků, jednoduchá grafika

Ukázky některých úkolů zde.

 

7. ročník - přibližný obsah učiva

  • Zoner Callisto - základy zvládnutí vektorového graf. editoru - vlastní obrázky s pomocí běžných nástrojů, práce s cliparty a bitmapovými obrázky, text

  • MS Word - tabulky

  • MS Excel - základy užití tabulkového procesoru

  • MS Power Point - tvorba vlastních prezentací, pokus o multimediální prezentace

  • Internet - vyhledávání a zpracování informací...

  • Hardware - podrobnější seznámení se součástkami uvnitř počítače a s exter. zařízeními

  • Informace a data - přenos informací v PC a jejich zpracování

Ukázky některých úkolů zde.

 

8. ročník - přibližný obsah učiva

  • Zoner Callisto - tvarování, logické operace, práce s hladinami...

  • Zoner Photo Studio - digitální fotografie

  • MS Word - formát odstavce, vzhled stránky, styly, vícestránkové dokumenty

  • Elektronická pošta - funkce, běžné použití, viry, spam...

  • Internet - fungování, výhody a nebezpečí, průběžné využití pro vlastní práci

Ukázky některých úkolů zde.

 

9. ročník - přibližný obsah učiva

  • Internet - vlastní webové stránky - MS Front Page i HTML, CSS styly...., viz pokusný web

  • Cloudové aplikace (úložiště, programy...)  - Webnode, OneDrive, Prezi

  • Robolab, EV3 - programovatelná stavebníce LEGO - MindStorm for Schools
  • PASCO - měřící systém - laboratoř v PC učebně, měření a zpracování výsledků
  • MS Excel (opakování, práce s více listy, podmínka, podmíněné formátování, jednoduché funkce)

 

Programovatelná stavebnice:

EV3 - závěr - školní rok 2016/17

EV3 - závěr - školní rok 2015/16

EV3 - závěr - školní rok 2014/15

 

Robolab - závěr - školní rok 2013/14

Robolab - závěr - školní rok 2012/13

Robolab - závěr - školní rok 2011/12

Robolab - závěr - školní rok 2010/11

Robolab - závěr - školní rok 2009/10

Robolab - závěr - školní rok 2008/09

Robolab - závěr - školní rok 2007/08

Robolab - závěr - školní rok 2006/07

Robolab - závěr - školní rok 2005/06

->na úvodní stránku   ->na začátek stránky