základní
informace

přihlášky
a žádosti

rozvrh

omluvenka

stránky
učitelů

Kontakty

e-mail: info@2zszdar.cz

telefon

škola-info, ústředna:

566 625 515

ředitel:

566 625 540

zástupce:

566 620 266

družina:
(nemá vlastní tel. linku)

566 625 515

 

školní kuchyně, 3 ZŠ:

566 622 404

jídelna, 2. ZŠ:

566 625 164

 

sportovní hala:

566 621 922

 

 

Odkazy:

Město Žďár nad Sázavou
MŠMT

 

Dopoledne s Ferdou Mravencem - 2. A

7. 4. 2014

Po dočtení 2.dílu Knížky Ferdy Mravence od Ondřeje Sekory jsme si ve třídě udělali Dopoledne s Ferdou Mravencem.


Začali jsme hodinou tělesné výchovy, kdy jsme si hned na začátku uvázali krepové puntíkované šátečky. Potom jsme se honili jako broučci na louce, točili jsme lasem jako brouk Pytlík – a někteří se do něj skoro stejně zamotali – přeskakovali jsme laso, sklouzli jsme se po lavičce jako Ferda po mraveništi, tahali jsme vozík jako koníci, zkoušeli jsme přenést ve dvojici tyčku jako nosí mravenci jehličí a nakonec jsme si společně zasoutěžili v broučkovských družstvech – přeskoč, přelez, podlez, doběhni …..
 

V hodině českého jazyka jsme začali Ferdovi pomáhat se stavěním jeho domečku – za každý správně udělaný úkol, vybarvujeme 1 cihlu – 1 čtvereček. Doplňujeme neúplná slova ve větách, určujeme kořeny slov, slova v jiném tvaru anebo slova příbuzná. Něco děláme každý sám, něco ve dvojicích a něco ve větších skupinách.


Matematika nás zavedla za Ferdou na staveniště, kde musel řešit různé matematické úlohy. Pro nás to znamená běhat po třídě, hledat zadání, rychle je vypočítat a napsat odpověď. Kdo je moc pomalý, ani všechno nestihne spočítat. Ale bodíky – cihličky - jsou dobré.

 

Ve čtení nás čekala soutěž družstev, která prověřila, kolik jsme si z přečtené knížky zapamatovali. Soutěžíme ve družstvech a rychle odpovídáme na určené otázky. Odpovědi zapisujeme na destičku. Museli jsme si rozdělit, který rychlý psavec bude psát, kdo bude chodit pro žetonky za správné odpovědi a kdo bude mazat tabulku, aby se na ni dala napsat další odpověď. Nakonec jsme si začali zapisovat do čtenářského deníku zápis, který obvykle zapisujeme po přečtení knížky.

 

Nakonec jsme ještě vyhodnotili, kolik šikovných broučků pomohlo Ferdovi postavit domeček. Zjistili jsme, že je ještě dost velký a chybí nám několik čtverečků do úplného dokončení. Co s tím? Když doma dopočítáš tolik příkladů na násobení a dělení, kolik ti jich chybí, můžeš si domeček dobarvit. A tak se taky stalo. Pokud tě zajímá, kolik celých domečků bylo pro Ferdu postaveno, podívej se na fotografii.

 

A jak jsme si dopoledne užili? No, to říká poslední obrázek, který jsme společně ozdobili.

 

p. uč. Helena Černá

Fotografie z celého dopoledne

 

 

 

->na úvodní stránku   ->na začátek stránky